Nederlands
TIPS & ADVIES
020-2626344
Vragen over boeken
Hoe komt een boeking tot stand?
Nadat u het boekingsproces heeft doorlopen worden alle documenten per e-mail verzonden naar het aangegeven e-mailadres. Zo krijgt u allereerste een automatisch gegenereerd ontvangstmailtje. Na controle door één van onze medewerkers ontvangt u vervolgens de definitieve reisbevestiging/factuur. Op dit moment wordt de aanvraag bindend.
 
Het kan in soms voorkomen dat de geselecteerde accommodatie niet kan worden bevestigd door onze aanbieder. In dit geval wordt uw aanvraag geannuleerd. Eventueel betaalde kosten worden volledig terugbetaald.
 
Als de reserveringsaanvraag tussen maandag en vrijdag tijdens kantooruren wordt uitgevoerd dan zult u de bevestiging dezelfde of de volgende werkdag ontvangen. Als de reserveringsaanvraag in het weekend plaatsvindt dan ontvangt u de reisbevestiging op de eerstkomende werkdag.

Een aantal weken voor vertrek ontvangt u tenslotte nog uw voucher. Deze voucher bewijst dat uw reis is betaald en dient op reis te worden meegenomen.
 
Aanvragen van een vakantieaccommodatie kan door het doorlopen van het boekingsproces op de website of telefonisch, dit is kosteloos.
Ik wil mijn boeking wijzigen
Als u uw boeking wilt wijzigen kunt u telefonisch of per email op info@lux-camp.nl contact opnemen. Wijzigingen zijn altijd op aanvraag. Indien de wijziging mogelijk is, wordt dit schriftelijk bevestigd. Ook wordt duidelijk en op voorhand vermeld of de wijziging eventuele kosten met zich meebrengt.
Kan ik geselecteerd zoeken?
Wilt u zeker een vier-sterren camping? Moet er een kinderbad aanwezig zijn? Met deze criteria en veel meer andere zoekopties kunt u de resultaten specificeren, waardoor u de camping vindt, die aan uw wensen voldoet.

Selecteer uw gewenste land en gebied, daarna kunt u geavanceerd zoeken.

Kan ik ook alleen een staanplaats reserveren voor mijn tent/caravan?
Het boeken van een staanplaats voor uw caravan/camper/tent/vouwwagen is helaas niet mogelijk bij LUX-camp. Wij bieden alleen vaste stacaravans en bungalowtenten aan op de campings. Voor het aanvragen of boeken van een staanplaats raden wij u aan rechtstreeks contact op te nemen met de gewenste camping.
Wie is LUX-camp?
LUX–camp.nl maakt deel uit van de Europese DBF-Travel groep, die gespecialiseerd is in het organiseren van luxe kampeervakanties sinds 1994. Op dit moment, meer dan 20 jaar nadat DBF-Travel werd opgericht, is LUX-camp actief in maar liefst tien Europese landen.

De medewerkers van LUX-camp zijn gevestigd in de kantoren van Kopenhagen en Genève.

Lux-camp is lid van de SGR en Trusted Shops. De aanvraag voor ANVR lidmaatschap is in gang gezet.

LUX-camp, online portaal en merk van DBF-Travel AG
Rue du Tir-au-Canon 4,
1227 Carouge, Zwitserland
Handelsregister Genève (KvK): CH-660-2192912-7
BTW-Nr: CHE-494.367.817 MWST


Vragen over reizen en betalen
Hoe betaal ik mijn reis?
Na het zoeken en boeken van uw vakantie is beveiligd betalen van groot belang. U betaalt bij ons uiterlijk 3 dagen na het vastleggen van uw vakantie en ontvangst van de reisbevestiging, via een bankoverschrijving, iDeal of credit card. Bij een last minute boeking moet de betaling direct worden verricht.

Voor de betaling van uw online geboekte reis bij LUX-camp kunt u kiezen uit drie betalingsmogelijkheden. Door middel van SEPA zijn de betalingsmogelijkheden binnen Europa kostenloos. Deze regeling gaat in vanaf 1 februari 2014.

1. iDeal
U kunt gemakkelijk, snel en veilig uw betalingen verrichten door middel van iDeal als u hier inlogt met uw klant- en reisbevestigingsnummer.

2.Overschrijving
Het bedrag o.v.v. het nummer op uw reisbevestiging overschrijven naar de volgende rekening: 
ING bank Nederland
IBAN nr.: NL40 INGB 0006408769
BIC nr.: INGBNL2A
Begunstigde: DBF-Travel AG

3. Credit Card
Via de klantenlogin op onze webiste kunt u gemakkelijk met uw reisbevestigings- en klantnr. inloggen en de betalingen via Credit Card betalen. Voor betaling via credit card worden er 2,25% administratiekosten in rekening gebracht
Is er een prijsgarantie wanneer ik bij LUX-camp boek?
LUX-camp biedt een prijsgarantie op alle producten die op de website www.lux-camp.nl worden aangeboden.

De prijsgarantie zorgt ervoor dat elke klant verzekerd is van de laagste prijs. Wanneer een andere touroperator of reisaanbieder een lagere prijs biedt dan onze prijs, krijgt u het verschil terug.

Er moet aan alle voorwaarden worden voldaan om in aamerking te komen voor de prijsgarantie:

1.) De accommodatie moet vrij zijn en onder dezelfde voowaarden gehuurd worden met dezelfde aanbieder en in dezelfde valuta.
2.) Documentatie moet uiterlijk 14 dagen na het boeken van de accommodatie in bezit zijn van LUX-camp.
3.) De documentatie moet altijd vóór de eerste huurdag aanwezig zijn.

De prijsgarantie dekt alléén de accommodatiekosten. De overige aankopen kunnen niet worden gedekt. De prijsvergelijking kan alleen voor de normale prijs worden uitgevoerd, en niet voor speciale acties of aanbiedingen.



Reisdocumenten/Voucher/ Reispakket
Alle benodigde reisdocumenten - inclusief voucher -  worden per mail verstuurd zodra wij de volledige betaling hebben ontvangen. U ontvangt de documenten uiterlijk 2 weken voor vertrek, lastminute boekingen uitgezonderd.

U heeft ook de mogelijkheid een reispakket per post te ontvangen. Kosten hiervoor bedragen € 5.-.

Het reispakket bevat:

- Alle benodigde reisdocumenten - inclusief voucher
- Een opblaasbal
- Een vakantieboekje met tips en spelletjes
- Een doosje kleurpotloden
- Onze vroegboekbrochure
Wanneer is de aanbetaling en wanneer moet ik het overige bedrag betalen?
Vroegboeking:
In het geval van een vroegboeking (dwz voor 31 januari van het reisjaar) betaalt u in de eerste instante slechts EUR 75.- aan. Dit dient binnen 3 dagen na de boeking overgemaakt te worden. De overige 25% dient vervolgens op 1 februari van het reisjaar te worden overgemaakt. Het restant betaald u uiterlijk 8 weken voor vertrek.

Last minute boeking:
Reisaanvragen die minder dan 8 weken voor vertrek plaatsvinden, beschouwen wij als last-minute boekingen. Dit betekent dat het totale reisbedrag direct via IDEAL of credit card betaald dient te worden. De accommodatie kan pas na ontvangst van de betaling worden geboekt. Indien niet beschibaar wordt het bedrag zsm teruggestort.

Normale boeking:
Binnen 3 dagen na ontvangst van de reisbevestiging dient u 25% van het totaalbedrag aan te betalen als garantie. Het overige bedrag dient u uiterlijk 8 weken voor vertrek te betalen via IDEAL, credit card of bankoverschrijving.
Zeker betalen
Wij weten dat veiligheid tijdens het boeken erg belangrijk is. LUX-camp vereist derhalve geen betaling (behalve bij last-minutes) tijdens het boekingsproces.
Pas wanneer wij de boekingsaanvraag hebben gecontroleerd op beschikbaarheid, wordt deze door ons bevestigd. U ontvangt dan uw reisbevestiging/faktuur via e-mail. Hierin vindt u de betalingsmogelijkheden en -termijnen. De eerste aanbetalingen dient u 3 dagen na ontvangst van de reisbevestiging naar ons over te maken via IDEAL, credit card of per bank overschijving.
Vragen over accommodatie
Airconditie
Of de airconditie al dan niet inclusief is verschilt per aanbieder/accommodatie. U vindt dit terug aan de rechterkant van uw boekingsformulier.

In veel stacaravans is er airco aangesloten maar dient dit als EXTRA te moeten worden bijgeboekt. Dit brengt extra kosten met zich mee die duidelijk op uw rekening vermeld worden. De prijs ligt meestal tussen de 5 en 15 euro per dag.

U kunt vaak ter plekke ook de airco aan laten sluiten. Dit dient dan lokaal te worden afgerekend. Houdt er wel rekening mee dat deze prijzen vaak hoger liggen. Wij hebben in veel gevallen namelijk met onze aanbieder interessante tarieven onderhandeld.
BBQ-en
Waar barbecues beschikbaar zijn (zie individuele accomodatie beschrijving), is het in de meeste gevallen een gas of houtskool BBQ, dit is afhankelijk van de individuele camping regelgeving.
Let op: het gebruik van barbecues kan zonder voorafgaande kennisgeving worden beperkt of ingetrokken vanwege veiligheidsredenen.
Beddengoed, handdoeken, strandlakens
Bij vele van de door LUX-camp aangeboden accommodaties bestaat de mogelijkheid beddengoed en handdoeken/strandlakens bij te huren. Dit brengt extra kosten met zich mee die duidelijk op uw rekening zijn uitgesplitst. In een aantal geselecteerde accommodaties is het beddengoed inbegrepen. Ook dit staat duidelijk vermeld.

U kunt tot uiterlijk 4 weken voor uw vertrekdatum de extra's bijbestellen. Na die tijd kan de beschikbaarheid niet gegarandeerd worden en zijn de eventuele extra's op aanvraag. Houdt er rekening mee dat de extra's pas bevestigd kunnen worden als LUX-camp daarvoor de volledige betaling heeft ontvangen. Als alles in orde is, ontvangt u van ons een nieuwe voucher.
Borg
De camping en/of aanbieder vraagt een borg voor de accommodatie die u ter plaatse dient te betalen. De borg zal worden teruggegeven als de accommodatie in schoon en in originele staat wordt opgeleverd. Wanneer de accommodatie niet in juiste staat wordt opgeleverd, kan de camping een deel van de borg inhouden.
Dekbedden
Er zijn in de stacaravans niet altijd dekbedden aanwezig. Wel zijn er meestal dekens (van dik fleece materiaal) of beddenspreien aanwezig. Controleer altijd op voorhand over welk materiaal de door u geboekte accommodatie beschikt.
Eindschoonmaak
Bij de meeste aanbieder bent u/de klant zelf verantwoordelijk voor de eindschoonmaak van de accommodatie. De accommodatie dient schoon achter gelaten te worden, de afwas moet zijn gedaan en het afval moet weggebracht worden. Wanneer de eindschoonmaak van de accommodatie niet voldoende wordt uitgevoerd, kan de camping een deel van de borg inhouden. Op sommige campings kunt u plaatselijke medewerkers vragen om de accommodatie schoon te maken tegen betaling maar vaak kan dit niet vooraf bijgeboekt worden.

Bij een aantal aanbieders en een aantal gelecteerde aanbieders/campings/accommodaties is het wel mogelijk een eindschoonmaak bij de boeken, dit staat dan duidelijk bij 'extra's' aangegeven.
Extra kosten?
LUX-camp tracht ernaar een zo duidelijk mogelijk kostenoverzicht aan haar klanten aan te bieden. Er is nooit sprake van verborgen kosten en alle extra's zijn specifiek op uw rekening uitgesplitst.

Het verbruik van electriciteit, water en gas zijn in de prijs van de geboekte accommodatie bij LUX-camp inbegrepen.

Voor alle boekingen geldt dat u lokaal een borg betaalt.

Bij een aantal providers is airco inclusief, maar bijvoorbeeld bij Al Fresco is deze extra bij te boeken.

Daarnaast kunt u bij de meeste aanbieders andere extra's aan uw boeking toevoegen tegen betaling (bedlinnen, babypakket e.d.)

Het gebruik van sommige faciliteiten brengt in een aantal gevallen extra kosten met zich mee. Meer informatie hierover vindt u onder het kopje 'praktische informatie'.

Toeristenbelasting is niet bij de prijs inbegrepen. Het is verplicht om op de plaats van bestemming toeristenbelasting af te dragen. Deze belasting is voor de gemeente van de plaats waarin u verblijft en deze moet meestal aan de camping worden afgedragen. In een aantal gevallen wordt de toeristenbelasting op voorhand via LUX-camp geïncasseerd. Indien u de toeristenbelasting vooraf heeft betaald staat dit vermeld op uw reisbevestiging en voucher. De toeristenbelasting bedraagt tussen de € 0,50 en € 2,00 per persoon per dag. Voor kinderen hoeft u in sommige plaatsen geen belasting te betalen of zij krijgen een korting.
Inrichting
Wij proberen u een zo duidelijk mogelijk beeld te geven hoe de accomodaties er van binnen en buiten uitzien. Deze foto's zijn veelal verstrekt door de verschillende aanbieders.
De inrichting van de accommodatie kan afwijken, en de foto's zijn ter indicatie. Hier kunnen geen rechten aan worden ontleend en afwijkingen geven geen recht op een vergoeding.
Keuken-inventaris
De keukens in de stacaravans of bungalows zijn altijd uitgerust met ten minste een fornuis of kookplaten en een koelkast. Glazen, bekers, borden en bestek zijn beschikbaar voor het maximaal aantal personen dat is toegestaan in de accommodatie. Daarnaast is er een basisset van potten en pannen aanwezig. U kunt een gedetailleerde beschrijving van uw accommodatie bekijken onder 'inventaris'.
Lokatie van uw accommodatie
De indeling van uw accomodatie wordt vaak ter plaatse gemaakt door de lokale vertegenwoordiging. U krijgt de exacte lokatie van uw accomodatie daarom pas te horen wanneer u in-checkt, LUX-camp krijgt deze informatie op voorhand niet.

Wel kunnen wij u (indien beschikbaar) een plattegrond toesturen met daarop de algemene locatie van de stacaravans en tenten per aanbieder. Let wel dat deze plattegrondjes onder voorbehoud zijn en dat hieraan geen rechten kunnen worden ontleend.

Uw specifieke wensen, zoals een bepaalde locatie naast vrienden of familie, kunt u altijd aanvragen. Bij een aantal van onze aanbieders zoals bijvoorbeeld Roan en Go4Camp heeft u de mogelijkheid 'plekgarantie' bij te boeken.

Bij de meeste andere aanbieders krijgt u echter geen garantie. LUX-camp geeft uw voorkeur door en hier wordt ter plekke zo goed mogelijk rekening mee gehouden, er kan echter geen uitsluitsel over worden gegeven. U kunt uw wensen in het vak 'bijzondere aanmerkingen' op de boekingspagina invoeren.
Parkeren
In veel gevallen is er ruimte voor één auto in de buurt van de accommodatie. Op een aantal campings dient u uw auto te parkeren op de algemene parkeerplaats. Hier kunnen kosten aan verbonden zijn.
Personen toevoegen/maximale bezetting
De accommodaties, die door LUX-camp worden bemiddeld, mogen alleen gebruikt worden door de personen die vermeld staan op de reisbevestiging.

Op de website wordt per accommodatie beschreven wat de maximale bezetting mag zijn. Kinderen en baby's worden beschouwd als volledige personen. Het is in geen enkel geval toegestaan het maximaal aantal toegestane personen per accommodatie te overschrijden en indien u ter plekke aankomt met onaangekondige reisdeelnemers, kan de u de toegang tot de accommodatie worden geweigerd.

Eventuele kosten die hiermee gemoeit zijn, worden niet door LUX-camp of haar aanbieders vergoed.
Reizen met een baby/kleuter
Wat zit er in het babypakket/kleuterpakket?
Wat het baby/kleuterpakket precies bevat, ligt aan de aanbieder.

Al Fresco:
- Babypakket: inklapbaar babybedje (met dun matrasje), kinderstoel, babybad, stopcontact beschermers en terrashekje.
- Kleuterpakket: Opstapje, matrasbeschermer, bedhekje, bedlampje, stopcontactbeschermers en terrashekje.

Homair/Venue Holidays: babybed, -stoel en -bad.

Easy-a-Tent/Adriatic Kamp: kinderstoel en bed

Roan/Go4Camp/Eurocamp/Happy Camp: alle mogelijke baby/kleuterspullen kunnen los aan uw boeking worden toegevoegd.

Tijdens het boeken wordt duidelijk aangeven of deze extra's al dan niet kosten met zich meebrengen, dit verschilt per aanbieder.
Reizen met hond/huisdier
Kan ik mijn huisdier meenemen?
Er zijn een aantal campings/accommodaties waar u honden of andere huisdieren mee mag nemen. Als u uw huisdier mee wilt nemen, dient u dit te allen tijde op voorhand en tijdens het boeken aan te geven. In geval van akkoord staat dit specifiek op uw reisdocumenten aangegeven. Mocht u ter plekke arriveren met een huisdier zonder dat LUX-camp of haar partners daarvoor specifiek toestemming heeft gegeven, kan de toegang tot de accommodatie worden geweigerd. Eventuele kosten die hierdoor ontstaan, worden niet vergoed.

Voor meer informatie over campings en accommodaties waar uw hond welkom is, kunt u hier onze lijst met geselecteerde campings bekijken. Neem bij twijfel altijd contact met ons op.
Annuleren/Verzekering
Annuleren
1. Wanneer u een boeking bij ons heeft gemaakt, kunt u uw boeking kosteloos annuleren tot dat u de (aan)betaling heeft gedaan. Deze aanbetaling dient binnen 3 dagen naar ons overgemaakt te worden. Wanneer wij de aanbetaling hebben ontvangen, kunt u de boeking niet meer kosteloos annuleren en gelden de annuleringstarieven.

2.  Boekingen die plaatsvinden binnen 8 weken (last-minute) zijn uitgesloten van de mogelijkheid tot kosteloos annuleren binnen 3 dagen. Vanaf de datum van de last-minute boeking gelden de annuleringstarieven zoals weergegeven in het volgende schema.

3. Vroegboekingen kunnen kosteloos worden geannuleerd tot uiterlijk 31 januari van het jaar waarin de reis plaatsvind.

Hieronder vind u de volgende annuleringskosten:
* meer dan 46 dagen voor vertrek                       20% van de reissom
* tussen 45 - 36 dagen voor vertrek                    50% van de reissom
* tussen 35 - 3 dagen voor vertrek                      80% van de reissom
* 2 dagen tot vertrek/no show                            100% van de reissom

4. Wilt u uw reis annuleren en heeft u al een (aan)betaling gedaan?

Hiervoor dient u schriftelijk of per email contact op te nemen met DBF-Travel AG. U wordt geadviseerd om de reden voor annulering te verklaren.

DBF-Travel AG heeft uw geboekte reis vastgelegd bij één van onze aanbieders en naar gelang de annuleringsdatum, dienen de accommodatie en de eventueel bijgeboekte extra's door DBF-Travel AG aan de desbetreffende aanbieder te worden afgerekent.

Op basis van o.a. deze criteria zijn de annuleringskosten op de volgende manier uitgesplitst. De annuleringskosten worden berekent vanaf de datum waarop de klant schriftelijk heeft opgezegd.

6. Mocht u besluiten - om wat voor reden dan ook - later op uw vakantiebestemming aan te komen of eerder te vertrekken, worden deze dagen berekent als 'no show' en dus voor 100% in rekening gebracht. U kunt geenszins aanspraak maken op gedeeltelijke restitutie van de reissom.

7. U kunt bij ons een zekerheidspakket afsluiten voor 2% van het totaalbedrag. Wij hanteren afgeronde bedragen. Het zekerheidspakket dekt uw annuleringskosten mits u ten laatste 1 dag voor vertrek vóór 12 uur annuleert en in het bezit bent van een doktersverklaring. Er geldt een eigen risico van 10% van het totaalbedrag plus de kosten van het zekerheidspakket.

De volledige voorwaarden van het pakket vind u hier
Reisverzekering
Bij LUX-camp kunt u geen reisverzekering afsluiten.
Wij raden u echter wel aan om een reisverzekering af te sluiten en om na te kijken of repatriëring ten gevolge van ziekte of ongeval word vergoed. Controleer tevens uw ziektekostenverzekering voor het land van bestemming.
Zekerheidspakket

 

LUX-camp raadt aan om een zekerheidspakket af te sluiten en daarnaast een particuliere ziektekosten-, of reisverzekering die de kosten van eventuele schade door ziekte en/of repatriëring tijdens uw reis dekt.

Hoe ben ik verzekerd met het zekerheidspakket?

Het zekerheidspakket dekt uw reiskosten als u annuleert vóórdat u vertrekt.
Het zekerheidspakket kan los aan uw boeking worden toegevoegd voordat de eerste (aan)betaling is gedaan.
  • U kunt – zonder opgaaf van reden - annuleren tot 60 dagen voor vertrek.
  • In geval van acute ziekte kunt u 1 dag tevoren vóór 12.00 uur schriftelijk annuleren. Er dient een doktersverklaring te worden overlegd.
  • U kunt kosteloos uw boeking wijzigen tot 14 dagen voor vertrek.
Wat kost het zekerheidspakket?
  • Het zekerheidspakket bedraagt 2% van het totaalbedrag. De bedragen die wij hanteren op de gehele website zijn afgerond naar hele bedragen.
  • Er geldt een eigen risico van 10% plus de kosten van het zekerheidspakket.

 
Ziekte/Ongeval/Overlijden

Mocht er een familielid of partner zijn overleden, ernstig ziek zijn of letsel hebben opgelopen door een ongeval kan u uw reis uiterlijk 1 dag voor de vertrekdatum tot 12.00 uur annuleren. Het gaat hierbij om:
  • Familieleden van de eerste of tweede graad (ouders, broers/zussen, grootouders, schoonouders, stiefkinderen).
  • Een partner met wie u getrouwd bent of een samenlevingscontract heeft.
In geval van ziekte verlangen wij een dokterscertificaat. Het certificaat dient uiterlijk 7 dagen na het annuleringsverzoek door ons ontvangen te zijn. De kosten voor deze verklaring zijn voor de gast zelf. LUX-camp behoudt zich het recht om bij twijfel een verder onderzoek door een eigen arts te organiseren.

Personen ouder dan 75 jaar en personen met chronische ziekten komen niet in aanmerking voor het zekerheidspakket.

Zwangerschap en de gevolgen daarvan worden niet beschouwd als ziekte.

Medische kosten en eventuele materiële schade veroorzaakt tijdens de reis zijn niet verzekerd.




 
Divers

In geval van een voortijdige terugkeer wegens ziekte, ongevallen, natuurrampen of politieke onrust ter plekke kan het zekerheidspakket niet worden ingezet.

Mocht u de reis willen annuleren omdat u een gunstiger aanbod heeft gevonden op onze website, houdt er dan rekening mee dat er geen nieuwe reis geboekt mag worden binnen de eerste 48 uur.










 
Aankomst en vertrek
Aankomst- en vertrektijden
U dient zich in principe te houden aan de aankomst- en vertrektijden zoals deze op uw voucher vermeld staan. Over het algemeen betekent dit een checkin rond 16h en een checkout rond 10h op de dag van vertrek.

Vaak krijgen wij de vraag of u eerder in kunt checken. Helaas is dit niet mogelijk, ook niet tegen betaling. Indien u eerder arriveert kunt u in de meeste gevallen wel gebruikmaken van de faciliteiten van de camping zoals het zwembad.

In geval van late aankomst vragen wij u te allen tijden contact op te nemen met de lokale vertegenwoordiging. Zij kunnen dan uw aankomst voorbereiden. Hun contactgegevens staan vermeld op uw voucher. Zij zullen ervoor zorgen dat u, ook zeer laat, de sleutels ergens kunt ophalen.

Houdt er wel rekening mee dat u, in geval van late aankomst uw auto (tijdelijk) buiten de camping dient te parkeren.
Heeft LUX-Camp personeel ter plaatse?
LUX-Camp heeft geen personeel ter plaatste.
De stacaravans die wij aanbieden zijn in beheer van onze aanbieders. Het personeel van de aanbieder van uw stacaravan verzorgt de service op de camping. De lokale vertegenwoordiging spreekt in ieder geval Engels en daarnaast vaak ook Duits of Frans.
Waar moet ik inchecken?
Samen met de reisdocumenten ontvangt u een routebeschrijving naar de camping.
Al onze aanbieders, zoals Al Fresco en Homair, hebben een eigen balie waar de sleuteloverdracht plaats zal vinden. In meeste gevallen is dit bij de receptie van de camping. Indien dit niet het geval is kan de receptie van de camping u doorverwijzen naar de balie van de aanbieder van de stacaravans.
Groep jongeren
Reizen met een groep jongeren
Groepen jongeren kunnen uitsluitend een boeking op aanvraag maken. Onze aanbieders behouden zicht het recht jongerengroepen te weigeren naar gelang hun regelgeving.
Praktische informatie
Animatie
De meeste campings verzorgen hun eigen kinderanimatie en deelname is afhankelijk van beschikbaarheid.
Hoewel uw kinderen kunnen deelnemen aan de faciliteiten van de camping, hebben wij geen controle over de uitwerking daarvan.
Houd er rekening mee dat het animatie team kinderen kan weigeren wanneer het kind onacceptabel of storend gedrag vertoond.
Faciliteiten
Van de meeste faciliteiten op de camping kunt u kostenloos gebruik maken.

In een aantal gevallen kan het zijn dat het zwembad niet gratis is, dit is voornamelijk als dit een aquapark betreft (zoal Tikibad, Aquapark Soline etc.)

Ook zijn veel (water)sport activiteiten niet kostenloos en kan het gebruik van de camping-WiFi kosten met zich meebrengen.

LUX-camp wordt niet altijd op de hoogte gesteld van kostendragende activiteiten en kan hiervoor dusdanig niet verantwoordelijk voor worden gehouden.

Op sommige campings wordt een kleine vergoeding gevraagd voor een parkeerplek.
Rusttijden
De meeste campings hanteren een 'stilte-regel'. Deze begint vaak rond 22h en eindigt rond 7h. Ook is er tussen de middag vaak een rustperiode. Gedurende deze tijd kan de camping de slagboom naar beneden doen en kunt u niet met uw auto de camping verlaten of oprijden.
Toeristenbelasting
Het is verplicht om op de plaats van bestemming toeristenbelasting af te dragen. Deze belasting is voor de gemeente van de plaats waarin u verblijft en deze moet meestal aan de camping worden afgedragen. In een aantal gevallen wordt de toeristenbelasting op voorhand aan LUX-camp betaald. Indien u de toeristenbelasting vooraf heeft betaald staat dit vermeld op uw reisbevestiging en voucher. De toeristenbelasting bedraagt tussen de € 0,50 en € 2,00 per persoon per dag. Voor kinderen hoeft u in sommige plaatsen geen belasting te betalen of zij krijgen een korting.
Verloren voorwerpen
Denkt u alstublieft aan uw kostbare spullen wanneer u de accommodatie verlaat. Helaas is het mogelijk dat niet alle spullen teruggevonden worden en verloren/vergeten voorwerpen worden niet vergoed. Tegen een vergoeding kan LUX-camp de opdracht geven aan de camping om de accommodatie te controleren. Indien deze worden gevonden zullen de verloren voorwerpen zo spoedig mogelijk naar u worden verstuurd. De aanbieder brengt hiervoor vaak een vast bedrag in rekening. Over het algemeen moet u rekening houden met een bedrag van ongeveer EUR 35.-
Zwemkleding
Op veel vakantie parken is het niet toegestaan om in een zwemshort gebruik te maken van het zwembad. De zogenoemde Speedo's zijn voornamelijk in Frankrijk en Italie de norm vanwege hygienische voorschriften. In Italie komt het ook voor dat er een badmuts gedragen dient te worden.

Houd u hier rekening mee als u naar de bestemming vertrekt door een lycra zwembroek mee te nemen, of informeer direct met de camping welke regels zij hebben mbt de kleding voorschriften in het zwembad.
Klachten
In geval van klachten
1. Mochten er zich problemen voordoen op de reis, dient u dit in de eerste instantie direct te bespreken met de reisvertegenwoordigers op de camping. Zij staan hiervoor tot uw beschikking.

Indien de problemen niet kunnen worden opgelost in samenwerking met de lokale vertegenwoordigers, is het van belang dat u ons zo snel op de hoogte brengt van eventuele misverstanden, problemen of geschillen.

Belangrijk is dat u dit doet zolang u nog op de camping bent. Op deze manier wordt LUX-camp - als tussenpersoon - in de mogelijkheid gesteld een oplossing te vinden. Wanneer wij pas na thuiskomst over uw problemen worden ingelicht, kunnen wij helaas geen compensatie meer aanbieden.

U kunt ons bellen op 020 26 26 344 of mailen op info@lux-camp.nl

2.  Wanneer er naderhand alsnog sprake is van ontevredenheid, kunt u ons DIT FORMULIER volledig ingevuld retourneren. Let wel, dit dient uiterlijk 7 dagen na thuiskomst bij ons binnen te zijn. Klachten waarover wij later dan 7 dagen na thuiskomst worden ingelicht, kunnen helaas niet meer in behandeling worden genomen.
 
Wij raden u aan om op voorhand nog even de tijd te nemen onze Algemene Reisvoorwaarden door te lezen.

U kunt het formulier per mail terugsturen naar info@ux-camp.nl. In het onderwerp zet u „Klacht + uw reisbevestigingsnummer“.
 
Uiterlijk 4 weken na ontvangst van uw klacht krijgt u van ons een antwoord.


STEL ZELF GEWENSTE ACCOMMODATIE SAMEN
UWRESERVERING
Naar boven
Meld u aan en win Ä500,-
Maak kans op een voucher van Ä500,- voor uw vakantie met LUX-camp.
Het enige wat u hoeft te doen, is u aan te melden voor onze nieuwsbrief.
De winnaar wordt op 1 juni 2017 via de nieuwbrief bekend gemaakt.
Dank voor uw aanmelding